Asociatia Nationala pentru Protectia Pacientilor organizeaza in perioada 23-05 septembrie 2010 (cu posibilitate de prelungire), actiunea de pichetare a Casei Nationale de Asigurari de Sanatate ce va avea loc in fata CNAS (pe trotuar) zilnic, in intervalul orar 09:00-19:00. Vor fi amplasate 2-3 corturi si birouri de lucru.
In luna Septembrie pacienti, medici, cadre medicale, furnizori de servicii si produse medicale, asociatii si fundatii de pacienti vor putea depune reclamatii pentru CNAS si pentru alte institutii de autoritate din sistemul de sanatate. Asociatia Nationala pentru Protectia Pacientilor alaturi de sustinatorii sai va face tot posibilul ca solicitarile sa fie ascultate si ulterior solutionate.
In cadrul evenimentului Asociatia Nationala pentru Protectia Pacientilor va picheta pentru drepturile tuturor - pacienti, medici, cadre medicale, furnizori de servicii si produse medicale - pentru ca doar solutionand problemele comune, sistemul sanitar va putea fi deblocat.
Asadar va invitam Marti, 24 august 2010 in fata C.N.A.S. (Calea Calarasilor 248, Bl. S19, Sector 3) incepand cu orele 11.00, sa va alaturati initiativei noastre si sa nu ramaneti indiferenti sprijinind proiectul pe toata durata lui. Pentru mai multe informatii legate de modalitatile de sustinere si implicare in proiect va stam la dispozitie prin partenerul nostru logistic pe urmatoarele coordonate: Mobil: 0756 162 100 / 0722 265 090, Persoana de contact: Dna. Alina Bugean.
Pentru 15 - 30 de zile vom incerca cu ajutorul Dumneavoastra sa facem ceea ce altii nu au facut pana acum: o forma pasnica si constructiva de protest
a) vom dezbate impreuna problemele legate de accesul pacientului la serviciile sociale de sanatate, cu accent pe urmatoarele:
- limitele consultatiilor medicale in asistenta primara si in ambulatoriul de specialitate;
- investigatiile paraclinice ca nivel si volum de compensare;
- asigurarea asistentei medicale complete pe perioada spitalizarii;
- medicamentele ca mod si nivel de compensare in ambulatoriu;
- termenele de solutionare a dosarelor privind listele de asteptare pentru tratamente si interventii medicale ale pacientilor;
- accesul la incheierea contractelor de asigurare sociala de sanatate.
b) vom analiza efectele negative generate de Contractul-cadru pe 2010 si de Lista de medicamente compensate aplicata de la 01 iulie 2010, care au afectat grav atat pacientii cat si furnizorii de produse si servicii de sanatate;
c) vom discuta despre "arestul la domiciliu" al pacientilor aflati in concediu medical de recuperare si a celor incadrati intr-un grad de invaliditate sau handicap;
d) vom solicita intalniri cu membrii consiliului de administratie a CNAS pe temele:
- adevaratul rol al acestui organ de conducere al CNAS si contributia sa la ceea ce se intampla in prezent cu asigurarea publica de sanatate;
- transparentizarea bugetului precum si prezentarea cat mai curand a exercitiului financiar pe 2009.
e) vom solicita publicarea stenogramelor consiliului de administratie al CNAS in special cele referioare la contractul cadru pe 2010, lista medicamentelor compensate si la strategia CNAS privind asigurarea sociala de sanatate, avand in vedere criza socio-economica prin care trece Romania;
f) vom incerca sa identificam si sa propunem solutii privind posibile facilitati la incheierea de contracte de asigurari de sanatate pentru persoanele fizice care au restante la plata sau care nu sunt asigurate;
g) vom prelua propuneri, sesizari si reclamatii pe care ulterior le vom centraliza si le vom sustine in fata autoritatilor de resort si in fata justitiei;
h) vom oferi sprijin Pacientilor, inclusiv asistenta in justitie, pentru solicitarea rambursarii cheltuielilor efectuate de acestia in perioada spitalizarii pentru medicamente, materiale si dispozitive medicale.
In plus vom oferi pacientilor posibilitatea sa ia contact cu cadre medicale, cu furnizorii de produse si servicii de sanatate si sa primeasca consultatii si sfaturi de specialitate. Totodata, pacientii pot afla despre problemele reale cu care se confrunta medicii si furnizorii de produse si servicii de sanatate, pentru a nu mai putea fi manipulati de nimeni impotriva acestora.
24/08/2010 Vasile Barbu, Presedinte ANPP
Sursa: Stirimedicale.ro
Nu trebuie sa astepti pana ti se face sete pentru a te hidrata. Solutia cea mai potrivita este sa bei apa pe tot parcursul zilei pentru a preveni deshidratarea.
Toate informatiile oferite de site-ul nostru sunt strict orientative. Pentru un diagnostic sigur si un tratament adecvat adresati-va medicului specialist!
© 2010 Sfat Medical. Termeni si conditii